Köpvillkor
Leverans och frakt:
Alla varor som man vill att vi bokar frakt till köparen på, skickas med 3e partsleverantör vilket är DHL eller Posten i vårt fall. Våra normala leveranstider är 1-3 arbetsdagar från att varan lämnar vårt lager. Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter. Risken och ansvaret för inhandlade varor övergår till köparen när produkten lämnar vårat lager i enlighet med köplagen.
Skadad försändelse
Anmäl alltid skadad försändelse vid mottagandet av varan till Chaufören (DHL/Posten) eller utlämningsstället/ombudet innan ni kviterar ut varan. Sedan övergår ansvaret på köparen. NLtrading har ingen möjlighet att efterregistrera ett ärende när varan väl är signerad/uthämtad. I enlighet med köplagen.
Ej uthämtade paket
Hämtar du ej ut dina varor som du beställt så debiteras du vår kostnad för att skicka ditt paket fram och tillbaka samt lagerkostnad. Kostnaden för detta är för närvarande 500 kr. Ej uthämtat paket räknas inte som hävning av ditt köp. Du måste enligt svensk lag alltid meddela oss vi nyttjande av ångerrätt, reklamation, byte eller retur av din beställning.
Ångerrätt, Reklamation och Retur:
Ångerrätt
Vi tillämpar inte öppet köp. Konsumentköplagen ger dock dig som handlat på postorder rätt att inom 14 dagar från det att du köpt produkten återsända den till oss (i oanvänt skick). Och du behöver då bara stå för fraktkostnaden. Om varan är öppnad eller använd så har vi rätt att göra ett avdrag på priset eller neka returen.
Ångerrätten gäller under förutsättning att produkten hålls i oförändrat och säljbart skick med oskadat / oöppnat emballage. Ångerrätten gäller ej för vara specialbeställd eller specialtillverkade artiklar för dig som kund. Eller om du är ett företag som lyder under köplagen. Kunden står för fraktkostnad vid retur.
Reklamation
Om du vill reklamera en vara kontakta alltid vår kundtjänst enligt ovan. När du kontaktar oss vill vi att du uppger ditt ordernummer, vilken vara det gäller och vad felet på varan är. Har du möjlighet att ta ett kort på produkten så bifoga gärna detta. Reklamationsrätten gäller endast produktionsfel som uppstått i fabrik av en vara. Det omfattar inte fel orsakade av leveransskador, normalt slitage eller föråldrande av produkt. En reklamation skall göras i samband med att man tar emot produkten. Om fabriken anser att ett fabrikationsfel föreligger kommer vi hänvisa vart produkten ska skickas. Efter att fabriken mottagit din vara kommer det att behandlas inom 40dagar. NLT kan ej ersätta fraktkostnad om kunden har skickat reklamation på egen hand, utan att först ta kontakt med kundtjänst. Vi accepterar Allmänna reklamationsnämnden (ARN).
Retur
Vid retur är köparen ansvarig för att varan kommer oss till handa. När du returnerar din vara ska den vara oanvänd och returneras i en oskadd originalförpackning, samtliga lappar och manualer ska skickas med. Det är viktigt att samma ytteremballage används som du fick din vara i. Du får inte tejpa, klistra fast returfraktsedel eller dylikt direkt på inner/originalförpackningen. Kunden står för fraktkostnad vid retur. För att din retur ska godkännas så måste den vara oanvänd, i nyskick och originalemballagen får inte vara skadad. Vi kommer då att återsända paketet till dig och debitera dig fraktkostnad för detta. Efter mottagen och godkänd retur kommer återbetalning att ske till ditt kontonummer som du har angett inom 30 dagar från det att vi har tagit emot din retur.
Personuppgifter:
NLTs ansvarar för att de personuppgifter som lämnas i samband med köp hanteras i enlighet med Personuppgiftslagen. Genom godkännande av köpavtalet med NLT samtycker du till att vi sparar den information som vi behöver för att kunna behandla din beställning. Informationen används bara av oss samt de partner vi samarbetar med för att genomföra köpet, för nuvarande Klarna.
Läs vår
Force Majeure:
Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande såsom arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör. Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll. Företaget ansvarar heller aldrig för direkt eller indirekt skada/förlust som kan uppstå för kund.
Cookies:
Enligt lag ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information får du på Post och telestyrelsens hemsida. För att hålla ordning på bl.a inloggning och kundkorg används här cookies som lagras på besökarens dator.